Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální klima věkově smíšené třídy v mateřské škole
FÖLDESIOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá sociálním klimatem ve věkově smíšené třídě mateřské školy s výukovými prvky Montessori metody. V teoretické části jsou uvedeny teoretické poznatky z oblasti vývojové psychologie s ohledem na předškolní věk, z oblasti předškolního vzdělávání ve věkově smíšené/heterogenní třídě a z oblasti Montessori pedagogiky a sociálního klimatu. Šetření v praktické části zkoumá a popisuje sociální klima v heterogenní třídě jako v malé sociální skupině kvalitativním přístupem, především pozorováním ve třídě a rozhovorem s pedagogy a s rodiči sourozeneckých dvojic.
Využití Montessori pedagogické metody na základní škole
Olšanská, Lenka ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití metody Marie Montessori na druhém stupni veřejné základní školy. V první části jsou vysvětleny principy Montessori vzdělávání a výchovy, včetně uvedení vhodných didaktických doporučení. V další kapitole jsou uvedeny možnosti projektového vyučování a deskripce projektu vaření, který je předmětem průzkumu. Cílem práce bylo zjistit, jaké změny žáci vnímají po absolvování ročního projektu vaření. Výsledky ukázaly, že se žáci naučili jak vařit, pracovat v týmu a jak řešit konflikty. Začali jíst více zeleniny. Vaření je bavilo. V budoucnu chtějí žáci mít volbu v tom, zda, a jak se projektu budou účastnit.
Smyslová aktivizace klientů s demencí v domovech pro seniory
Maléřová, Barbora ; Palánová, Tereza (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se věnuje aktivizaci klientů s demencí v domovech pro seniory. Definuje stáří, kvalitu života seniorů, psychické a fyzické změny se stářím spojené, život seniorů v pobytových zařízeních, nastiňuje demografický vývoj a pojem ageismus. Dalším tématem práce je pak vysvětlení pojmu demence, popis jejích nejobvyklejších příznaků, druhů a nejčastějších příčin i stručný výčet nejčastějších diagnostických metod demence. Dále je zde část věnovaná současnému systému sociální péče o seniory v ČR. Popsány jsou nejčastější metody aktivizace klientů se zvláštním důrazem na klienty s demencí a je zde věnován prostor smyslové aktivizaci a Montessori metodě v užití při práci s klienty s demencí. Závěrečná část této práce je věnována autorčiným zkušenostem z praxe ve dvou pobytových zařízeních pro seniory, doplněným praktickými příklady na třech kazuistikách a srovnání dvou domovů pro seniory z hlediska realizace aktivizačních programů. Cílem práce je vyzdvihnout možný přínos smyslové aktivizace pro zvýšení kvality života seniorů s demencí v pobytových zařízeních a poukázat na individuální způsoby prožívání a rozdílnost potřeb různých klientů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.